GrayMatter Game

This article has been written before more than 24months, information might old.

Astazi am jucat si am terminat GrayMatter , si pot sa spun cu incredere ca oricarui om care ii plac jocurile de tip ” adventure „/aventura se va indragosti pe loc de acest joc , este genul de joc care cel putin de 2 , 3 ori in joc necesita rezolvarea unor probleme ” criptice ” relativ dificile .

Norocul meu a fost ca sunt familiar cu majoritatea ghicitorilor si problemele care apar intr-un astfel de joc , insa va spun sigur ca 80% din jucatori nu ar avea rabdarea sa descopere singuri cum sa treaca de anumite puzzle-uri .

Eu am fost fascinat de asemenea ca in joc s-au folosit multe locuri reale si nume reale , cum ar fi Car fax tower , de fapt prima ghicitoare numita ” pretul unui tradatorului ” in care trebuie sa aduni 5 parti ale unui bilet aurit care ilustreaza 4 figuri grafice plus cateva grupuri de cifre asezate pe 3 randuri primul rand contine 2 figuri grafice ( o masina + un topor + F)
de unde avem car + ax + f de unde ajungem la carfax , pe al 2-lea rand avem o ( floare – LF + T ) adica flower – FL + T = Tower , iar pe al 3 rand avem un ( os – B + PH ) adica bone – B + PH = Thone iar din aceste 3 randuri rezulta practic 3 Carfax Tower Phone , adica ne indica ca trebuie sa ducem la acel telefon , unde ca sa incheiam ghicitoarea trebuie sa introducem numarul corect de telefon , ghicitoarea numindu-se ” Pretul unui tradator ” iar in ea se mentioneaza 30 de arginti , ne duce cu gandul la Iuda , ( Judas ) , deci transformand Judas in cifre ajungem la = 58327 .

Evident urmatoarea ghicitoare este mai complicata si chiar a trebuit sa caut pe wikipedia numele vrajitorului legat de alice in wonderland , si folosind un sir de caractere amestecat din ghicitoare transpunandu-l in lewiscarroll iar apoi transpunandu-l din nou in cifre am ajuns la raspunsul final 539472277655 . Care ar fi fost imposibil de gasit prin incercari .

Desi jocul poate parea complicat in realitate nu este chiar atat de complicat pe cat pare cel putin mie mi s-a parut un joc mediu ca dificultate dar pana acum tot ce am jucat de tip ” adventure ” a fost catalogat ca simplu , desi nu as putea sa analizez corect cat de grele mi se parea un joc de acest fel cand eram copil , adica imi amintesc ca am jucat acum 7-8 ani daca nu mai bine septera core si journey to the center of the earth si altele , si tin minte ca mi s-au parut mult mai grele , dar atunci gandeam cu totul diferit , si nu mai pot oricat as vrea sa fiu cu adevarat obiectiv .

Revenind la GrayMatter , nu are tocmai o cinematica deosebita , ma refer ca toate filmuletele dintre capitole sau care apar pe parcurs sunt mai mult poze cu subtitrari , iar pozele au un efect foarte asemanator cu un dry brush din photoshop de fapt ma si intreb daca nu chiar un efect similar s-a aplicat dupa terminarea pozelor .

In schimb grafica este bine lucrata si modelele / personajele , iar tipa cu care joci o parte din joc arata superb de fapt vestimentatia e una tip gotica , care evident ca s-ar putea sa imi placa doar mie , dar in mod probabil ca si artistii care au facut jocul au avut ceva preferinte asemanatoare daca s-au pretat la astfel de protagonist.

Pana una alta o poveste mediocra care se gaste mult ideea de aleator si de intamplare , intotdeauna au existat intrebari enigmatice cand se pune problema aleatorului , cum de poate existat ceva aleator , este stiut ca multe s-au format ” aleator ” si asta tulbura mintile multora , de altfel eu impart aceasta idee in functie de mediul in care traiesc sau pe cel care mi-l imaginez , spre exemplu accept ideea de aleator atunci cand vine vorba de viata reala , cea de zi cu zi insa per ansamblu e complicat sa dau un raspuns , sincer mi-ar chinui mult mintea si imaginatia daca m-as gandi la un astfel de raspuns , dar din fericire nu sunt eu singurul chinuit in aceasta privinta , s-au mai chinuit si altii de aceea , mai ales de aceea cred ca este inutil sa o fac si eu , nici macar nu sunt in domeniul stiintific ca sa imi permit .

In GrayMatter se intalnesc ipoteze si supozitii de care s-au intrebat si multi oameni in realitate , evident unele sunt putin cam fantasmagorice mai ales din punctul meu de vedere care ii vine greu a nu rade , cand aude de ipoteze precum ca encefalul este capabil de creere a spatiului si a timpului , de unde ar inseamna ca insusi omul este creator al universului ( logic nu creatorul ) dar modificand structura universului face parte din procesul ” creatiei ” , evident de aici am deduce ca omul este nemuritor , si ca de fapt oameni mor pentru ca sunt ” prosti ” , si spunand asta chiar ma amuza fraza ” mori de prost ce esti ” , normal nestiind sa controlam puterile noaste cognitive nu putem fii in stare sa traim vesnic , in orice caz ipoteza asta nu am scornit-o eu mi-ar fi fost imposibil chiar si pentru o imaginatie bolnava ( a nu se intelege ca eu am una in mod special ) .

Dar se mai intalnesc si alte ipoteze si teorii carora li se da o nuanta de realitate , cum ar fi aceea ca omul poate emite curent electric , sau ca poate controla lucrurile de la distante nebanuite , evident toate se axeaza pe ideea ca noi avem ( sau macar unii din noi ) un mega super obiect numit creier care poate sa faca orice .
Iar personal asta mi se pare cel putin supraevaluare , insa ideea jocului fiind noua si in mare parte originala asigura un semnificativ plus atunci cand ne gandim per ansamblu la joc .

gra

Share the joy

Leave a Reply