Vine tramvaiul ..

This article has been written before more than 24months, information might old.

Daca esti obisnuit sa calatoresti cu transportul in comun mai precis cu tramvaiul sigur sti cum sta treaba , zi de zi in jurul orelor 7.30-8.30 astepti linistit sa apara un tramvai te uiti atent la orizont prin ceata poate zaresti unul , in statie deja nu mai e loc nici sa te misti , observi in departare o forma ce pare a fi un tramvai , dar nu intelegi de ce nu mai ajunge in statie , te intrebi constant oare de ce se misca atat de incet ? Intr-un final ajunge in statie si observi cu banalitate ca e un model de tramvai de acum 30 de ani daca nu mai bine , dar din nefericire nu asta este primul lucru care il observi de fapt primu lucru de care esti surprins intr-un mod oarecum neplacut este ca tramvaiul este deja supra-aglomerat , dar sti ca nu prea ai alta alternativa si in mod normal te sui in el , dar din nou nesansa face ca si altii sa vrea sa se suie in el , normal aici deja vorbim de compresie in toata regula , nu pot sa uit ca normal capacitatea maxima a unui tramvai trebuie sa fie de 300 de persone 275 in picioare si 25 pe scaune , dar in realitate cred ca incap prin compresie peste 500 de persoane .
Dar normal ca nu toti oameni folosesc tramvaiul alti folosesc masina personala , sau de serviciu , dar din pacate cam toti folosesc linia de tramvai drept banda alternativa de condus si tramvaiul opreste din minut in minut spre disperarea calatorilor , orcium si cei care sunt la volan nu prea au o viata fericita , adica in momentul in care esti nevoit sa opresti masina la fiecare 5 metri care i ai parcurs sigur ca nu ai cum sa fi prea fericit , si mi e greu sa imi imaginez cum de multi dintre soferi nu adorm efectiv la volan ….
Bineinteles ca guvernul stie de toate astea chiar si Oprescu el chiar ne spune cu nonsalanta ca e in tratative cu tari din strainatate pentru a achizitiona „noi tramvaie”
, stim cu toti ca toti vor sa arunce rablele la noi in tara si au tupeul sa mai cera si bani pe ele , si din nou stim ca se dau mai multi bani decat costa in realitate iar diferenta ajunge direct in buzunarul celor care ne conduc .
Dar sa ne intoarcem la Oprescu si sa nu uitam ca el ne a spus ca tramvaile o sa ajunga la o ora stabilita in statie , bine eu afirmatia asta o consider bataie de joc la adresa Romaniei , pai poti sa spui asa medic fiind , cat de dobitoc trebuie sa fi ca sa nu iti dai seama ca traficul actual din Romania influenteaza in mod direct si circulatia tramvaielor . Pai la cum se merge cum poate el sa afirme ca tramvaiul o sa ajunga la o ora stabilita ?
Eu sunt curios de ce jeguri de tramvaie o sa apara , daca apar ….. , oricum noi mai avem rable de tramvie si de la germani si de la alte natii unele dateaza din al doilea razboi mondial , e calumea ce sa zic cand ai 5 modele diferite de tramvaie pe toate linile , intr-un fel poti sa iti dai seama dupa modul in care arata rabla pe ce line merge deci ce sa zic e folositoare treaba , dar in anul 2009 exista inca tramvaie care nu au nici macar incalzire dar probabil ca la cat de aglumerat e nu mai e nevoie de incalzire , incalzirea fiind pe baza de respiratie umana .
Dar mai sunt lucruri care ma deranjeaza la tramvaile actuale si anume toate haraiturile si zgomotele care le scot in timpul mersului , parca zici ca se dezmembreaza , acum depinde de fiecare tramvai in parte la unele se aude precum cade o bila de fier , altele trosnesc la curbe ( si nu e banc ) iar toate haraiesc la frane .
Se va schimba oare starea tramvaielor sau o sa ramana asa ? … numai timpul ne va putea raspunde ….

Share the joy

3 Comments

  1. † andrey † nepotu'† septembrie 17, 2009
  2. azrael-sub7 februarie 9, 2009
  3. Master februarie 9, 2009

Leave a Reply